2010. december 29., szerda

2010 - piir lista

Az idei leghallgatottabb zeném egyben az idei legnagyobb felfedezettem is. Rögtön január elején történt, hogy egyetlen youtube videó után beszereztem az összes fellelhető albumot Mugisontól, a maga és családja, barátai által rajzolt, varrott, csomagolt és postázott 3+1 darabot. És azóta is nagyon szeretem őket, kivált a Lonely Mountain és a Mugimama című albumokat. Előbbi még londonban készült egyedül, utóbbiban pedig az egész széles izlandi családi-baráti kör közreműködik énekkel, harmonikával, beszéddel.

Ezt hallgattam legtöbbet tőle:


Az összes többi helyezett a hallgatottsági listámon a 2010-es Moers-fesztiválhoz kapcsolódik. A többiektől kicsit eltérő módon én OY-t és Jim Blacket hallgattam utólag legtöbbet, és persze azért ott van a Cosa Brava is, és felkutattam Bill Frisell munkásságának egy részét.



Idén fedeztem fel magamnak igazán Bob Dylant is, és volt két fontos hangulatzeném, az egyik a Balmorhea, a másik a zseniális This Heat Deceit c. albuma.





Nagyon sokat hallgattam még Vashti Bunyantól egyetlen egy régi számot, a Just another diamond day címűt, aminek hatására megírtam első butácska szöveges dalomat is.



Az év koncertjei

1. Gundecha Brothers dhrupad ének - indiai klasszikus zene mesterei Trafó sorozat
2. After Crying
3. Santur koncert - indiai klasszikus zene mesterei Trafó sorozat
4. Jan Garbarek+Trilok Gurtu
5. Jim Black+Chris Speed és a Mazen Kerbaj+Shibolet performansz
6. Deerhoof
7. The Whitest Boy Alive

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése